Vriendjes-vriendinnetjes training :
Een paar keer per jaar nodigen we atleten uit om vriendjes-vriendinnetjes (of andere maatjes/familieleden) mee te nemen naar de training. Dit proberen we zowel in de zaal als buiten te doen. Lekker laten zien wat je daar aan het doen bent. Het is de bedoeling dat we dit soort trainingen organiseren op de momenten dat het organisatorisch handig is. Opgave vooraf is niet nodig. We hopen kinderen breed enthousiast te maken voor verschillende manieren van bewegen. Samen bewegen geeft plezier. Samen met bekenden sporten is soms ook praktisch (b.v. samenrijden) en motiverend. We hopen door dit soort trainingen het ledenbestand op peil te houden.

Clinic-training :
Een paar keer per jaar organiseren we een technische clinic-training. In deze training staat een specifiek onderdeel of een paar specifieke onderdelen centraal. We maken dan gebruik van trainers met specifieke kennis/ervaring, soms ook van buiten de vereniging. Deze trainingen worden soms ook met andere regionale atletiekverenigingen samen gegeven. Soms worden dit soort trainingen voor specifieke atleten geregeld.

Ouder-Kind training :
Een paar keer per jaar nodigen we ouders van atleten uit om eens een training mee te doen. De trainers zorgen ervoor dat iedereen geschikt is om mee te draaien. Andere familieleden zijn natuurlijk ook welkom. Zo kunnen zij ook eens ervaren dat dingen soms best lastig zijn om te doen. We hopen door dit soort trainingen het enthousiasme en de betrokkenheid van ouders te vergroten. Opgave vooraf is niet nodig.

Boslopen :
In het voor- en najaar organiseren de jeugdtrainers samen met de jeugdcommissie een bosloop in Petten of de Donkere Duinen (Den Helder). Voor deze training zijn dus rijdende ouders nodig. Ook deze training is toegankelijk voor familieleden en vrienden/vriendinnen. In lopers worden verdeeld in verschillende groepen en onder begeleiding van een jeugdtrainer mee op pad genomen. Dit zijn altijd zeer gevarieerde bewegingen waarbij spelelementen en het genieten van je omgeving ook belangrijk zijn! Er is ook altijd wel een groepje wandelende ouders waarbij aangesloten kan worden. Na de training verzorgt de jeugdcommissie wat drinken en iets lekkers.

Klimtraining :
De vrijdag van de herfstvakantie gaan we de laatste jaren klimmen in de Helderse Vallei. Voor deze training zijn dus rijdende ouders nodig. Onder begeleiding van jeugdtrainers kunnen de atleten 2,5 uur klimmen. De jongere jeugd klimt 's middags (vanaf 16.00). De junioren 's avonds (vanaf 19.00). Kosten voor deze klimtraining zijn voor eigen rekening. Wel krijgen we groepskorting. Ook bij deze training zijn familieleden en vrienden/vriendinnen welkom. Opgave vooraf is voor deze training wel nodig. Bij onvoldoende deelname kunnen de gemaakte afspraken met de Klimvallei niet doorgaan!

Winteravondlooptraining (lichtjes loop) :
Op de avond van de nieuwjaarsreceptie wordt de winteravondlooptraining georganiseerd. Atleten vertrekken onder begeleiding van de jeugdtrainers (goed verlicht!) vanaf de Poldertuin aan de Molenvaart en maken een rondje door de polder. Familieleden en vriendjes/vriendinnetjes zijn welkom. Opgave vooraf is niet nodig. We sluiten af in het clubgebouw waar het kantine-team ons gezellig opwacht met wat drinken en iets lekkers.

Zomeravondlooptraining :
In de zomerperiode organiseren de jeugdtrainers, samen met de jeugdcommissie, een looptraining vanaf de Poldertuin aan de Molenvaart. Familieleden en vriendjes/vriendinnetjes zijn welkom. Opgave vooraf is niet nodig. We genieten van het (hopelijke mooie) weer en gaan het natuurgebied in. We sluiten weer af bij de Poldertuin met een ijsje.