Weg en crosswedstrijden/prestatielopen bij Atletiekvereniging DOKEV

Atletiekvereniging DOKEV organiseert jaarlijks vier wedstrijden op de weg en daarnaast een echte cross. Deze wedstrijden zijn voor jong en oud, leden en niet leden. Je kunt deelnemen om de prijzen, maar ook om voor jezelf gewoon een prestatie te leveren door de wedstrijd uit te lopen of een voor jou mooie tijd neer te zetten. Kortom voor elk wat wils, iedereen is hierbij van harte welkom. Voorjaarsloop . Tijdens deze loop is het mogelijk een echte 10 kilometer te lopen. Het parcours is geheel verhard met asfalt, waardoor snelle tijden gelopen kunnen worden. De start van de 6 km en de 10 km is op de Graslaan, de afstanden 750 meter, 1,5 kilometer en de 3 kilometer starten vanaf ons eigen complex op het sportpark De finish is voor alle afstanden bij de atletiekbaan. De voorjaarsloop wordt altijd medio maart gelopen, voor 2015 zal deze voorjaarsloop op 15 maart gehouden worden.

Kneeslopen

De Kneeslopen zijn inmiddels een begrip in de regio. Op de eerste zaterdagavonden van de maanden juni, juli en september wordt deze loop over een volledig verhard parcours gelopen. De eerste Kneesloop was in 1979 en in juli 2012 is al weer de honderdste editie gehouden.  De afgelopen jaren is deze loop altijd goed bezocht vanuit de regio. De start en finish van deze lopen is bij de jachthaven aan de Kneeskade in Anna Paulowna. De afstanden die gelopen worden zijn 3 en 7,6 km en voor de jeugd zijn er nog de afstanden van 500 meter en 1 kilometer. Ook voor de Kneeslopen geldt dat jong en oud van harte welkom zijn.

Cross loop

Op de laatste zondag van de maand november wordt traditioneel deze loop, een echte cross, gehouden. Een veldloop over grasland, langs modderige slootranden, door mossige bospaden en vette landbouwklei. Een cross die altijd op een flinke deelname mag rekenen. De start is bij het clubgebouw De Antilope van DOKEV en gaat vervolgens buiten het sportpark om en over een strook grasland naar de modderpaden van het Uilenbosje bij de Boermansweg. De terugweg is over landbouwgrond en via een speciaal gelegde brug richting de finish. Er is een ronde van vijf kilometer. Wie er maar niet genoeg van kan krijgen mag ook negen kilometer (2 ronden) aanvallen. Jeugd tot 16 loopt een parcours rond het complex. Hierbij zijn afstanden mogelijk van 500 meter, 1,2 en 2,5 kilometer.