Vertrouwenspersonen bij Atletiekvereniging DOKEV Anna Paulowna

Bij Atletiekvereniging DOKEV Anna Paulowna is het stimuleren en faciliteren van atletiek in een veilige omgeving een belangrijk punt. Hoewel er van alles aan wordt gedaan om ongewenst gedrag zoals pesten, discriminatie en (seksuele) intimidatie te voorkomen, kan nooit voor 100% worden gegarandeerd dat dit niet gebeurt.

Mocht er binnen de verenging sprake van zijn ongewenst gedrag dan kan contact worden opgenomen met de voorzitter of een van de twee vertrouwenspersonen.

Douwe Bais <contact>

Tony Tiemens <contact>

Als er sprake is van seksuele intimidatie, dan kun je ook terecht bij het NOC*NSF meldpunt met eerste vragen, twijfels of om je verhaal te vertellen. Het NOC*NSF meldpunt is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Op zondag is er geen bereikbaarheid. Het nummer is 0900 - 202 55 90 (€ 0,10 per minuut). Men kan hier terecht kan voor een eerste opvang, vragen en advies aangaande Seksuele Intimidatie in de sport. Het meldpunt verwijst voor verder advies en ondersteuning bij incidenten door naar de NOC*NSF poule van vertrouwenspersonen.
Deze vertrouwenspersonen geven regionale ondersteuning en advies bij incidenten, aan zowel slachtoffers, beschuldigden als sportorganisaties.