Jeugdatletiek

Er zijn steeds meer kinderen enthousiast over atletiek. Die mogen altijd een paar keer zonder verplichtingen meetrainen op de dinsdag- of vrijdagavond om te ontdekken of ze lid willen worden. Op deze trainingsavond kun je een goed beeld krijgen van de verschillende onderdelen van de atletiek.

Atletiek betekent : volop en voluit rennen, springen en werpen. Je leert bij onze atletiekvereniging alle dingen die je nodig hebt om snel te kunnen rennen. Dit kunnen kleine stukjes zijn (sprint, estafette) maar ook langere stukken (lange afstanden). Met allerlei oefeningen trainen we hoogspringen en verspringen. We springen ook over hindernissen (hordes). Daardoor kun je ook beter over muurtjes en slootjes springen. Ontzettend handig dus! We doen ons best om ballen, kogels en als je wat ouder bent zelfs speren en schijven (discus) zover mogelijk weg te leren werpen.

Bij atletiek leer je heel veel dingen die handig zijn in andere sporten. Daarom doen sommige kinderen ook atletiek naast een andere sport. Net als bij andere sporten zijn er ook wedstrijden voor atletiek. Als je daar vaker aan meedoet dan zie je dat de verschillende onderdelen steeds beter gaan doordat je regelmatig oefent! De training wordt gegeven in kleine groepjes door enthousiaste jeugdtrainers.

Natuurlijk zijn er ook wedstrijden voor atletiek. We vinden het leuk als je daar aan mee doet en proberen dit te stimuleren. Je kunt op de volgende vaste avonden trainen: We hopen dat je vaker dan 1x per week komt trainen, het is niet verplicht!

• Maandagavond : speciale training voor de langere afstandlopers. Daar moet je 11 jaar voor zijn.
  • Dinsdagavond is er training voor alle jeugdleden.
  • Vrijdagavond is er training voor alle jeugdatleten.

Vanaf de herfstvakantie tot aan de voorjaarsvakantie wordt er op de vrijdagavond binnen getraind in de trainingszaal (Veerburg). De overige trainingen zijn wel gewoon buiten op het DOKEV veld.

Verder organiseren we extra trainingen bijvoorbeeld boslopen (Petten) en thematrainingen (Sinterklaastraining) in samenwerking met de jeugdcommissie. Daarin zitten een aantal ouders en jeugdleden. Samen met het bestuur, jeugdcommissie, kantinedames en andere vrijwilligers doen we ons best om ervoor te zorgen dat het allemaal goed loopt binnen onze atletiekvereniging.

Kom gewoon eens een paar keertjes op proef meetrainen op de vrijdag- en/of de dinsdagavond. Je kunt 3x vrijblijvend meetrainen. Lid worden kan door je vervolgens aan te melden. Hier staan ook de contributiekosten vermeld. Je kunt al starten als je (bijna) 5 jaar bent en wat kunt luisteren naar opdrachten die je krijgt.

Ook voor de oudere jeugdleden biedt Atletiekvereniging DOKEV veel trainings- mogelijkheden. Je traint gerichter op de specifieke onderdelen. De gezellige en ruime kantine wordt gebruikt om gezellig even na te zitten. Desgewenst kun je ook aansluiten bij de senioren loopgroepen. Hier ligt de nadruk meer op loopscholing en het lopen van langere afstanden.