Veel jeugdige deelnemers en prima loopweer tijdens de eerste Remax Kneesloop van 2018

Zaterdagavond 2 juni stond voor atletiekvereniging Dokev en deelnemers weer in het teken van de eerste Remax Kneesloop van 2018. Na een warme week en een regenachtige zaterdag werd het richting de starttijd van de Kneesloop gelukkig droog, met een aangename looptemperatuur. Dit resulteerde in prima omstandigheden voor de atleten.

Deze traditionele loop kon zich weer verheugen op een prima deelnemersveld, jong en oud, ervaren en minder ervaren uit de hele regio. Leuk en goed om te zien was de grote opkomst van de jeugd.

Zo rond kwart voor zeven stonden de jongste deelnemers alweer te trappelen van ongeduld en met gespannen koppies in de startblokken om na het startschot zo snel mogelijk het parcours af te leggen. De jongste atleten streden daarbij op de 500 en 1.000 meter voor de podiumplaatsen. Op de 500 meter ging de winst bij de jongens naar Bram Mulder (Noordkop) in 2.06. Bij de meisjes was de winst voor Lotte Lienos (Noordkop) in 2.17, gevolgd door Noortje van Rijn.

Op de 1.000 meter kwamen de snelste jongen en het snelste meisje in dezelfde tijd van 3.54 over de finish. Bij de jongens was dit Tim Lienos (Noordkop) en bij de meisjes Jasmijn van den Berg (Dokev).

Voor de Kneeslopen van 7 juli en 1 september zal er voor de jeugd op de 1.000 meter weer een extra leeftijdscategorie worden toegevoegd, namelijk t/m 8 en 9 t/m 11. Waardoor voor de jongste deelnemers op deze afstand de kansen groter zullen zijn op een podiumplaats.

De 3 kilometer werd met overmacht gewonnen in een tijd ruim onder de 10 minuten door Twan Pormes ( 9.34). Bij de dames was Jetske van Kampen (Hylas) de snelste met een tijd van 10.51.

In het geweld bij de 7,6 kilometer was het hoogste podium bij de heren voor Emiel van Tongerlo (NOVA) in een tijd van 26.30 . Sandra Homan (Dokev) was de snelste dame in 31.37. Voor de volledige uitslag wordt verwezen naar de uitslagenlijst op uitslagen.nl Uitslagen Kneesloop 2 juni 2018.

De organisatie kijkt terug op een mooie Kneesloop met dank aan de vele vrijwilligers, deelnemers en publiek en hopen ook voor de komende Kneeslopen van zaterdagavond 7 juli en 1 september weer op een groot deelnemersveld: noteer deze alvast in je agenda.

Beste Dokev leden, Op maandagavond 13 mei a.s. vindt onze jaarlijkse Algemene Ledenvergadering (ALV) plaats. Vanaf 19.45… Meer >